Snö å blåst..

Ja då sitter man här igen då och stirrar fånigt på skärmen. Utanför fönstret virvlar novembersnön runt i vad jag tycker är halvstorm. Jag fryser, huset liksom absorberar kylan utifrån och den tränger in genom väggar och fönster. Tur man har mysiga lurviga tofflor att dra på fötterna.  Diskade i ett desperat försök att bli varm om händerna, det lyckades ialla fall så länge jag diskade. Varm mat, det måste väl ändå värma upp en tänkte jag entusiastiskt, joo visst tallriken värmde mina knän en stund. Dotras elelement fick bli min räddning. Så nu är det ganska behagligt här inne.

Längtar som en galning tills på lördag, då åker jag och älsklingen till Mallorca. Längtar till solljuset och senhöstvärmen där. Men jag lovar, jag ska inte ligga på latsidan, inte vid havskanten heller. Jag tänker jobba och slita för brödfödan! Slita från tidig morron till sen kväll. Det enda som skiljer ett normalt arbetspass från dessa arbetspass är bostadsorten, bytt från Orsa till Palma. Men inte många har fördelen att få byta arbetsplats av denna dignitet. Så jag klagar inte. Kommer inte längta hem till vintern och julen direkt, men kommer längta hem till mina barn, till mitt just nu kalla hus, mina goa katter och hem till mina vänner så klart.

Borde kanske packa klart, men har inte lust. Borde städa innan jag åker, men jag har inte lust. Borde plocka fram adventsljusstakarna och stjärnorna, det kanske jag har lust med snart. Just nu har jag inte lust att göra nåt. Vill bara sova, bli varm, kanske älska en stund till och med. Sova och bli varm det kan ju ordnas ganska enkelt. Men vem ska jag älska med nu när jag är ensam hemma?

Nej nu ska jag sluta sitta här och frysa och stirra fånigt på skärmen. Här ska sovas!! 

Glöm inte bort att kramas nu. Man blir varm av kramar också! 



Kram
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0