Valet är svårt..

Så är det val imorron igen. Fyra år sen sist, och fortfarande lika stor förvirring. Varför är det så svårt att hitta ett parti som man sympatiserar helt med. Har aldrig tyckt om politik men hela systemet bygger ju på politik.  Kan inte nån starta ett parti som jag kan sympatisera med?

Politiker måste ha gått i nån slags lögnskola, där bäst motiverade lögn vinner. Det är inte mycket av vad dom lovar som dom håller, nånstans på vägen mot målet ändrar dom riktning och ursäktar sej att det blev dyrare än dom trott eller att det inte riktigt gick att göra som dom tänkt sej. Det är väl ändå sånt dom ska ha med i planeringen när dom sätter upp sina mål eller? Nej en skock lögnare är vad dom är allihop.

Har gått i skolan med några av våra lokala politiker, deras tankesätt har på något underligt vis förändrats radikalt sen dom kom upp sej inom lokalpolitiken. Var hände på vägen?  Jag har haft stort förtroende för mina fd skolkompisar, men vart efter åren gått har förtroendet minskat bit för bit.
Så nu sitter jag här igen en dag innan valdagen och fortfarande vet jag inte vilket parti jag ska rösta på. Alla har dom nåt bra att komma med som jag håller med om, men samma parti har oxå saker som jag absolut inte kan stämma in i.
Dom frågor som rör mej starkast är Skolan, vården, vargjakten, ungdomarna och ungdomsarbetslösheten. Jag måste som det känns rösta för mina barns framtid. Jag skiter fullständigt i min tid som jag har kvar här. Det måste satsas på ungdomarna och deras framtid.
Barnen är ju vår framtid. Det är dom som ska ta hand om oss när vi blir gamla.

Jag vet inte om jag vågar uttala mej om vargjakten, debatten är alldeles för het. Både för och emot sidan kör nån slags hets mot varandra. Mycket i likhet med en flock vargar. Människan liknar vargen i mångt och mycket. Antar att det är därför den har sånt dåligt rykte.

Måste fortsätta studera olika partier och hoppas jag kan hitta det rätta för mej.

Gott val till er alla. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0